Kesän jälkeen olin täysin rapakunnossa. Kävelen työpäiväni aikana monta kilometriä, mutta se ei riitä. Nyt syksyllä olen alkanut käydä säännöllisesti kuntojumpassa kaksi kertaa viikossa.

Olen vihdoinkin löytänyt endorfiinit. Olen aikaisemmin etsinyt niitä hiihtämällä, pyöräilemällä ja lenkkeilemällä. Pitkäkestoinen aerobinen liikunta ei kuitenkaan ole tuonut minulle hyvän olon tunnetta, päinvastoin olen vain tullut vihaiseksi. Mutta kun tunnin verran teen lihaskuntoliikkeitä sopivan painavilla punteilla, mieluiten steppilaudan tehostamana, on koko illan tosi hyvä ja energinen fiilis.

Kotikaupunkini järjestää yli 27-vuotiaille asukkailleen Kunnossa kaiken ikää- jumppia. Järjestelmä on kiva: jokaisena viikonpäivänä on avoimia ohjattuja jumpparyhmiä, joista voi itse valita mieleisensä. Ja jos esimerkiksi tällä viikolla ei keskiviikkona pääsekään, voi mennä torstaina.