Sain Hallatarelta J-kirjaimen. Haaste menee näin:

Kommentoi tähän postaukseen ja minä annan sinulle kirjaimen.

Kirjoita blogiisi 10 sanaa, jotka alkavat kyseisellä kirjaimella
ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana sinulle merkitsee ja miksi.

J oli yllättävän kinkkinen kirjain! Mutta katsotaan, mitä olen saanut siitä irti:

Herkkujani ovat jäätelö (erityisesti sitruunalakritsi), jogurtti (maustamaton) ja juustot (Aura-sinihomejuusto on paras!).

Pian on taas joulu. Joulua edeltävä aika on minulle hirmuisen ahdistavaa aikaa. Jouluaattona helpottaa, ja joulun ja uuden vuoden välipäivistä olen aina nauttinut.

Joulutervehdykset. Kirjoitan niitä ihan vanhanaikaisesti postikorteille ja lähetän etanapostina.

Juna on minulle tuttu matkustusväline, on ollut sitä jo lapsesta saakka. Nykyiset junat ovat valitettavasti melko epävarmoja. Ah sitä tunnetta, kun Pendolino matelee 60 km/h pitkin Pohjanmaan lakeuksia, ja konduktööri kuuluttaa: "Junan automaattinen jarrutusjärjestelmä on tunnistanut esteen, jota ei ole. Seinäjoella korjataan tilanne. Nämä ovat niitä Italian ihmeitä."

Jurottaminen. Sitä on tullut harrastettua viime aikoina ihan liikaa.

Jauhot. Meidän perheessämme on yksi keliaakikko. Jauhojen kanssa pitää siis olla tarkkana.Olen leiponut gluteenittomista jauhoista jo niin monta vuotta, että hädin tuskin enää muistan, millaista on leipoa vehnäjauhoista.

Jämät. Minulla on tapana keräillä kukkapurkkeja, kankaanpaloja, kuminauhoja ynnä muuta ylimäärää talteen siltä varalta, että niitä joku vielä tarvitsee. Aika ajoin totean, että ne vaan pyörivät kaappien ja varastojen nurkissa turhaan tilaa viemässä, heitän ne pois, ja alan kerätä uusia.

Juice Leskinen. Kuuntele vaikkapa tämä: